Een dubbel raceweekend, met races op zowel zaterdag als zondag! Dit betekend het hele weekend aan staan. We kwamen op donderdag al naar de baan, omdat ik hier nog niet echt getraind had. Dus op donderdag veel uitleg, veel aanwijzingen en heel veel informatie. Dit kreeg ik moeilijk verwerkt en vertaald naar het rijden. Gelukkig hadden we op vrijdag nog 4 trainingssessies, deze had ik zeker wel nodig.
Helaas, lukte het op vrijdag ook niet om de snelheid te vinden die ik zocht, ik reed ergens in het middenveld. Ik raakte hierdoor gefrustreerd en zoals wel vaker gaat het dan helemaal niet meer. Ik begon steeds meer fouten te maken. Een ding was duidelijk, dit is niet mijn weekend en ik kreeg de knop niet omgezet. Met een teleurgesteld gevoel terug naar het hotel, om het nog een beetje leuk te maken gingen we bowlen, want ontspanning is net zo belangrijk als presteren op de baan!
Zaterdagochtend begon met een laatste warmup, P7. Dit was niet waar ik op hoopte dus werk aan de winkel en rustig proberen te blijven. De afstelling van de kart werd nog even snel om gegooid en hier moest ik het mee doen. En dat deed ik, P4. Race 1 vanaf de start met de kopgroep mee en weer was het vaak wisselen van positie. Fair racen en mooie inhaalacties wat resulteerde in P4.
De tweede race was even anders. De twee koplopers waren al snel weg en ik had niet de snelheid om te volgen. Dus vechten voor wat je waard bent was de opdracht. Dit was een derde plek echter gaf ik deze plek in de laatste ronde weg door op een verkeerde manier te verdedigen. Stom. P4.
Zondag stond race dag 2 voor de deur! In de kwalificatie een 3e tijd, beter dan de dag ervoor! Ik mocht aan de binnenkant starten, erg fijn! Ondanks het voordeel van aan de binnenkant starten maakte ik hier geen gebruik van, ik bleef aan de buitenkant meerijden in tweede bocht en verloor alle plekken en was laatste na één ronde. Daarna bleef ik fouten maken totdat ik halverwege de race weer rustig werd, vanaf dat moment was het inhalen geblazen. In de voorlaatste ronde haalde ik in op een plek waarvan gezegd wordt als je ballen hebt moet je het daar kunnen. Dit was mijn laatste kans om nog een plekje te winnen, dus ik ging ervoor! YES gelukt en het was geweldig, het was de gevaarlijkste plek op de baan, maar wat voelde dit goed! Dankzij deze inhaalactie een P8.
De laatste race moest ik weer aan het werk, want moest vanaf P8 starten. Ik kwam niet lekker door het veld heen, daarnaast haperde mijn motor als ik de bult op moest, net niet handig. Ondanks dat toch een derde plek! Hier ben ik uiteindelijk erg blij mee.
Een speciale dank aan Fred van GKS Lemmer Power voor zijn ondersteuning deze dagen.